שלטים "מדברים" - כל מה שרציתם לדעת על שילוט דיגיטלי

שילוט דיגיטלי הוא פתרון מעולה להצגת מידע שיווקי בצורה ויזואלית תוך שימוש בטכנולוגיה הקיימת. איך זה עובד, והאם זה אפקטיבי? התשובות בכתבה.
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג שלטים

נתחיל עם קצת היסטוריה - השינוי המשמעותי ביותר שעבר עולם השילוט קרה עם המצאת השלט המתחלף. אותו שלט עם "תריס" המסוגל להכיל יותר ממסר אחד שהוצב בתחילת דרכו בעיקר באזורים מרכזיים. עם השנים עבר אותו פטנט אבולוציה שלמה, והיום ניתן לראות אותו בווריאציות שונות, החל ממסכי LCD ומסכי פלזמה ועד מסכי תצוגה ומידע, המציגים בפנינו שפע רב של מסרים פרסומיים תוך שימוש בטכנולוגיה חכמה. האם זה באמת עובד? זו שאלת מיליון הדולר.

 

שילוט דיגיטלי לעסקים

מטרתו של כל מפרסם היא להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים, על מנת לשפר את תזרים המזומנים ואת הרווחים. אז מה רע בשלטים הנייחים? האמת ששום דבר. הם עשו ועדיין עושים עבודה טובה למדי, אך ברגע שמתרגלים אליהם, ודומיהם מופיעים בכמות מרובה, על המפרסמים לעשות מאמץ נוסף כדי לבדל את עצמם ולמשוך את תשומת ליבנו. לשילוט הדיגיטלי לעומת השילוט הנייח יש את אותו אפקט מתמשך. עצם ריצוד המסרים מקשה על העוברים והשבים, בין אם הם הולכים ברגל, נוסעים במכונית או רוכבים על אופניים, להתעלם מהם וכך, אפילו אם לא במודע, נכנסים המסרים השיווקיים היטב לראש ומחכים לטריגר. 
עם את, יש שיגידו ששילוט מסוג זה מעיד על פרסום אגרסיבי שדווקא יכול ליצור אנטגוניזם. אז האם שילוט דיגיטלי הוא טוב או רע? ובכן, תלוי את מי שואלים. אם תשאלו את מתנגדי השילוט הדיגיטלי, הם יטענו כי השלטים המתחלפים והמרצדים מסיחים את דעת הנהגים, הסחת דעת שעלולה לגרום להתרחשות תאונות דרכים רבות. בנוסף, טוענים המתנגדים לשילוט הדיגיטלי ולשלטי החוצות בכלל, כי מדובר במטרד של ממש המעיב ומכער את הנוף. עבור המפרסמים, מאפשר השילוט הדיגיטלי פרסום מסרים שיווקיים קצרים ומהירים, שמצליחים לחדור אל תודעת הנהג או הולך הרגל בזמן קצר במיוחד, וזה כל מה שהם צריכים על מנת לייצר חשיפה למותג: להיות שם. הם סומכים על המוח האנושי שישלוף את המידע הזה ברגע הדרוש.
 
 

התפתחות מואצת - שלטים לעסקים

שלטים נייחים כבר מזמן אינם הברירה היחידה לשילוט עסקים, וכנראה שתמיד יהיו חידושים בעולם הפרסום והשיווק. כיוון שהתקדמות הטכנולוגיה מואצת, נעשה מאמץ תמידי להדביק את הפער בין יצירת עניין חדש אצל קהל היעד ובין תהליך ההיטמעות הפיזיולוגי של הפרסום. אגב, שילוט דיגיטלי לא בהכרח מרמז על מסר שיווקי, ואף מתפקד כספק אינפורמציה או סמן התמצאות בדרך.
אז איך זה עובד? שלט דיגיטלי הוא למעשה שלט המתוכנת ונשלט באמצעות תוכנת מחשב, לרוב ידידותית למשתמש ופשוטה לתפעול. ניתן להכניס לשלט אחד הרבה יותר ממסר אחד והוא מתחבר למחשב באמצעות כבל USB מתאים. צריכת החשמל של רוב השלטים הדיגיטליים נמוכה יחסית, ולכן עלות אחזקתם אינה גבוהה כל כך. עם זאת, כל שלט דיגיטלי חייב לעמוד בתקן מכון התקנים הישראלי, היות ומדובר בחשמל וביטחונכם וביטחון לקוחותיכם באים לפני הכל. 
 
 

שילוט דיגיטלי - מטרות ומסרים

שניה לפני שאתם רצים לרכוש שלטים דיגיטליים, חשוב שתבדקו היכן למקם אותם, היכן ואיך ישיגו המסכים את האימפקט האפקטיבי ביותר. לא מדובר רק במיקום פיזי, אלא גם בגודל ותוכן המסרים. המסר מאוד משמעותי ולכן, כדי לחלחל, עליו להיות חד, ברור וקולע!
שילוט דיגיטלי בולט ומרשים, אך חסר תוכן אפקטיבי וטוב, לא יביא לתועלת הרצויה. על המסר להיות משכנע ולהניע לפעולה. זכרו, אנחנו חיים בתוך שפע מידע עצום ולכן, הקושי "לתפוס" את עין הלקוח ותשומת ליבו הוא גדול.
אחד מיתרונותיו הבולטים של השילוט הדיגיטלי הוא האפשרות לעדכן ולשנות כל העת את המסרים תוך שימור תוכן איכותי ונהיר והכי חשוב - מניע לרכישה. על הפרסום לספק די אינפורמציה (אך לא יותר מדי) ולהיות מספיק קצר על מנת לעורר עניין אצל הלקוחות הפוטנציאליים.
 
 

שלטים מוארים - דגשים חשובים

בחירת שלט לד או שלט דיגיטלי צריכה להיעשות, על פי המחיר, אבל גם על פי האיכות.
לפני הרכישה, בקשו לראות דוגמאות של שלטים שנעשו עבור לקוחות החברה.
וודאו שהשלטים עומדים בתקן הישראלי.
בררו את זמן האספקה והלו"ז המשוער.
שוחחו עם בעלי עסקים ולקוחות, עמדו על שביעות רצונם מן המוצר.
בדקו איזו אחריות מוענקת לכם ולכמה זמן.
 
שילוט דיגיטלי יכול לשרת מגוון רחב של צרכים ואם משתמשים בו בחוכמה, הוא לרוב יעזור למשוך את תשומת ליבו של קהל היעד, ולכן ישרת את מטרתכם כבעלי עסקים. חשוב להתאים את המסרים לקהל היעד, חשוב לייצר צבע ועניין, וחשוב לעשות את זה באופן בטיחותי, הן מבחינת התקנים והן מבחינת מקום ההתקנה.
 
 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא שלטים
האם המאמר עזר לך?