עצור, שילוט לפניך: המדריך לבחירת שלטים

שלטים הם חלק מכרטיס הזהות וממערך השיווק של כל חברה או עסק. אז מה צריך לדעת לפני שאנחנו בוחרים שלט, איזה סוג כדאי לקנות, והיכן בדיוק להציב אותו?
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג שלטים

שלטים הם חלק בסיסי מהמערך ומהזהות של כל חברה או עסק, גדולה וקטנה כאחד. הם מושכים את תשומת לבו של קהל היעד, מכוונים אותו ומספקים לו מידע הכרחי. תנסו להיכנס לרגע לחנות גדולה, הרי בלי שלטים, ובהנחה שהעובדים באותה העת עסוקים, לא תוכלו למצוא את עצמכם.

 

לכל חנות, שלט משלה

מדובר בעולם ומלואו. אם תשימו לב, למשל, לשלטים בחנויות צעצועים, תראו מיד שהם מעוצבים בצורה צבעונית ותוססת יותר כדי למשוך ילדים. מנגד, אם תיכנסו לחנויות של מותגי יוקרה, תוכלו להבחין בשלטים מינימליסטיים ו"נקיים" - מתוך רצון לשמור על שפה הדומה למותג עצמו ולשדר יוקרה.

 

שלט - כרטיס הזהות של החברה

אם בעבר לשלטים היתה פונקציה של העברת מידע חיוני בלבד, הרי שהיום מדובר בחלק אינטגרלי ומהותי מכל מערך השיווק של החברה או העסק. במקרים רבים, השלטים הם הדבר הראשון שהצרכן או הלקוח רואה בהקשר של החברה, מכאן גם חשיבותם המכרעת לבעלי העסקים. כמובן, יש הבדל בין שלטים פנימיים (עסקים המתמחים בשילוט פנים), או שלטים בתוך מתחם העסק, לבין שלטי חוצות שהם פרסומיים בעיקרם.

 

חלק מהעוגה: התקציב

לפני הכל, חשוב לדעת מה התקציב שלכם. שלטים עבור עסק הם חלק מעוגת הפרסום השנתית הכוללת. אבל אסור לכם לשכוח לשלם גם אגרה לרשות המקומית על שלט שהוצב במקום ציבורי. אם העסק שלכם חדש, והתקציב עדיין לא זורם, לא כדאי להיכנס להרפתקה כלכלית רק בגלל שלט. מומלץ לבחור משהו פרופורציונאלי לגודל העסק ולתקציב שלו.
חשוב להדגיש: שלטים הם לא בהכרח הוצאה גדולה. יש פתרונות במחירים סבירים לכל סוגי השלטים, לכן חשוב לקבל הצעות מחיר ממספר חברות לפני קבלת ההחלטה. אם אתם מכירים לקוחות מרוצים, זה לא הזמן להיות ביישנים - היו קשובים לכל מידע רלבנטי.

 

סוגי שלטים

שלט לכל צורך
אז איזה סוגי שלטים קיימים ומה מייחד אותם? קודם כל חשוב לדעת כי יש היום טכניקות ייצור חדשניות למגוון רחב של שלטים, ביניהם שלטי פח, שלטים מוארים, שלטי תיבה, שלטים בתאורת לד, שלטי ניאון, שלטים באותיות תלת-ממד ועוד. הכל בהתאם לצרכים שלכם.

מיקום השלט: הגודל כן קובע
לאחר שכבר החלטתם להצטייד בשלט חדש, עליכם להחליט על מיקומו. אם מדובר בשלט שהמיקום המיועד לו נמצא בקרבת שלטים אחרים, צריך ליצור איזושהי הבדלה, אולי להאיר אותו באור חזק יותר כדי שתהיה לו נוכחות גם בלילה. אם נציב את השלט במקום פנימי, אפשר להסתפק באותיות תלת-ממד.
פרמטר חשוב נוסף הוא גודלו של השלט שמושפע ממיקומו. מן הסתם, שלט פרסומי בנתיבי איילון יהיה גדול מאוד, לפעמים אפילו גדול מדי. שלט בתוך חנות בגודל ממוצע יהיה קטן יותר משלט שיוצב על קיר של קניון.

תוכן השלט
אחרי הגודל, המרכיב הבא הוא תוכנו של השלט. לכל שלט יש את המגבלות שלו, לכן התוכן נגזר מהגודל. יש מספר תכנים אלמנטריים שכמעט תמיד מוצאים את דרכם לכל שלט. כך למשל, שם העסק או החברה, לוגו או עיטור גרפי אחר המזוהה עם העסק, סלוגן או סיסמת פרסומת, טלפון ופרטי קשר אחרים. שלטים המכונים "שלטי תיבה", שממוקמים מעל חנויות ברחוב, הם על פי רוב מפורטים יותר, לעומת שלטים על חזיתות קניונים שמכילים מידע מועט יותר.

עיצוב לכל שלט
אחרי התוכן, צריך לקחת בחשבון גם את העיצוב עצמו. אם מדובר בחברה מוכרת עם קו שיווקי ברור, העיצוב לא יחרוג ממנו. ההמלצה היא פשוט להתאים את השלט לרוח העסק. במסעדה או במזללה רצוי לשלב תמונה של סטייק בשרני ולוהט, אך בחנות תכשיטים עדיף ללכת על משהו מינימליסטי.
לסיום, חשוב לזכור: איכות וסוג הבחירה של השלט תלויים בשיקול הדעת שהפעלתם לגבי כל אחד מהפרמטרים המוזכרים במדריך זה. שתהיה בחירה מוצלחת.

>> בואו להתעדכן במחירון שלטים.
>> למציאת עסק בתחום השילוט הכנס למנוע החיפוש של zap דפי זהב.

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא שלטים
האם המאמר עזר לך?