אריזות - כי מוצרי אריזה לא בוחרים בחופזה

הן עשויות ממשי, צלופן, עץ, זכוכית או נייר ממוחזר, חלקן מיוצרות בוואקום, חלקן מותאמות למזג האוויר או לטריות המוצר שבתוכן ורובן מנוצלות לצורכי פרסום. קבלו את מצעד האריזות שהפכו מוצר בזכות עצמן
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג חומרי אריזה, מוצרי אריזה

אורזי המזוודות לא לבד: כל מי שמעוניין היום במוצרי פרסום או פרסום שלו בדרך אפקטיבית וחסכונית יחסית, משקיע באריזה שלו. כשם שהבגד עושה את האדם, כך לא פעם האריזה עושה את המוצר. או לפחות מסייעת בשיווקו. בניגוד לאמרת חכמינו, שדרשו שלא נסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, כדאי להפנים שקנקן מושך ויעיל יכול גם לחפות על חלב שנחמץ בתוכו.

 

סוגי אריזות: פיל בקרטון, סאטן לתחתון

לאריזה, המשרתת, כאמור, את מכירת המוצר, נועד במקור תפקיד פונקציונלי: להגן על המוצר שבה ולהביאו לידי הצרכן באופן השלם והמושלם ביותר. זו הסיבה שלמוצרים שונים מותאמות אריזות שונות - העשויות מחומרים שונים, מגיעות בגדלים שונים ומיוצרות על ידי שירותי אריזה בטכניקות ובמידות שונות של קשיחות ועמידות.

הקרטון הוא סוג האריזה הנפוץ ביותר. קופסאות מקרטון בגדלים שונים ובקיבולת שונה מסוגלות להגן על סוגי מוצרים רבים, אך בשל עמידותן וקשיחותן הן מנוצלות, לרוב, לאריזת מוצרים גדולים וכבדים כמוצרי חשמל ורהיטים על ידי בתי אריזה מקצועיים.

מוצרים קטנים, שאינם מאתגרים את האריזה בגודל ובמשקל, יכולים להיארז בשלל אריזות מסוגים שונים, ובמקרה שלהם קל יותר להתאים את סוג האריזה לסוג המוצר. תכשיטים, למשל, ואפילו פריטי הלבשה תחתונה עדינים, נארזים היום לא רק בקופסאות מפלסטיק או קרטון דק, אלא גם באריזות מיוחדות יותר מסאטן, משי או תחרה, שלעתים אף עשויות להקפיץ את מחיר היהלום שבפנים.

 

נייר לפועל, זכוכית למנהל

רבות מהאריזות המשמשות את מוצרי הצריכה עשויות מנייר, וברוח העידן הירוק מקפידים יצרנים רבים על סוג נייר שיסייע בהפחתה בזיהום הסביבה. שקיות ואריזות מנייר ממוחזר, ביחד עם שקיות מבד (שנמכרות ברוב רשתות השיווק), מחליפות פעמים רבות את אריזות הפלסטיק שהיו פופולריות מאוד בעבר, ושקרנן ירדה משנמצא שהן גורמות לזיהום סביבתי משום שאינן מתכלות.

רבות מאריזות הנייר מתגלות לא רק כידידותיות לסביבה, אלא גם לצרכן, לקונה ולמקבל המתנה (במקרה של אריזת מתנה) או לנמען (במקרה של שליחת מעטפה). הן מותאמות לגודל המוצר, מאפשרות הדפסות צבעוניות עליהן, ומשקלן הקל, מגען הנעים ומחירן הזול יחסית משלימים את מכלול תכונותיהן שבשלן הן זוכות לפופולריות גדולה.

למוצרים הניתנים כשי, מבקבוקי יין ושוקולד ועד סבונים, קרם גוף ובגדי תינוקות, מוצע בשוק מגוון של אריזות שאינן רק נייר וצלופן. מארזי עץ ומארזי זכוכית, למשל, הפכו למבוקשים מאוד עבור מתנות.

נוסף על האפקטיביות שבהם, עיצובם עשוי להיות מרשים ולשדר יוקרה ומכובדות. בבחירת אריזה למתנה, חשוב לזכור שלאריזה יש השפעה ראשונית על המקבל עוד בטרם ראה את המתנה. לכן רצוי להתאים את אריזת השי הן למתנה שבפנים והן לאדם שיקבל אותה.

 

כיצד לארוז? מזון ותרופות - יותר מאשר אריזות יפות

אריזות מיוחדות נועדו לשמור על טריותם של מוצרי מזון ולהאריך את חיי המדף שלהם. מוצרי מזון שמתקלקלים במהירות אורזים באריזות אטומות, סטריליות ומונעות לחות.

חלק מהמוצרים נארזים באריזות פלסטיק המיוצרות בשיטת ואקום פורמינג, שיטת עיצוב בחום, שמאפשרת לאריזות פלסטיק בצורות שונות לשמור באופן מיטבי על מגוון רב של חומרים ומוצרים בתוכם. מוצרי מזון יבשים שאינם נוטים להתקלקל בתוך זמן קצר, אורזים באריזות פלסטיק פחות אטומות, באריזות זכוכית ובאריזות נייר.

גם אריזה של תרופות חייבת להיות מוקפדת, מסיבות ברורות. תרופות צריכות להיארז באריזות אטומות הרמטית, שישמרו היטב על תכולתן, לבל יפוג תוקף התרופה לפני הזמן בגלל חשיפת החומרים שבה לאוויר וללחות, מרגע הייצור ועד ההגעה לידי המשתמש.

בסוגים שונים של תרופות ושל מוצרי מזון, מותאמות האריזות גם לתנאי האקלים ומזג האוויר הנדרשים. השימוש באריזות תרמיות, למשל, המאפשרות שמירה על חום, נפוץ לצרכים שונים בתחומי המזון והרפואה, בין השאר לשמירה ולבידוד של חומרי גוף ואיברים.

 

עיצוב לשקית, הדפסה שיווקית

שוק האריזות המעוצבות והמודפסות מציע כיום אינספור אפשרויות להתאמה אישית של אריזות לצרכים וללקוח, ומאפשר אף עיצוב עצמי באמצעות האינטרנט. אריזה מודפסת היא הקמפיין הפרסומי המיידי למוצר שבתוך האריזה ולבית העסק שלו (וגם לאריזה עצמה), והיא חלק ממערך המיתוג של היצרן, המוכר או מגיש השירותים. על אריזות המודפסות בהתאמה אישית אפשר להדפיס את לוגו החברה ופרטי ההתקשרות עמה, ולזהות באמצעות האריזה את המוצר עם מסר שיווקי נחשק.

היות שאריזה מזוהה לעתים קרובות עם מוצר וחברה, כל שינוי שנעשה בהדפסה המוטבעת עליה, וכן בחומרי האריזה, בצבעיה, בצורתה ובגודלה, עשוי להשפיע על יחס הלקוחות אל המוצר שבתוכה. לא תמיד יקבלו הצרכנים בחיוב את השינוי באריזה, בשל נאמנותם לצורה החיצונית של המוצר לפחות כמו אל התוכן שלו. לכן כדאי ללוות כל שינוי בהדפסה או בחומרי האריזה וצורתה, בסקר מקדים המופנה לקהל היעד של המוצר, ולבחון את פתיחות הצרכנים לשינוי. רשימה מפורטת של מומחים בתחום תוכלו למצוא במערכת סינונים מתוחכמת לאיתור מומחים לחומרי אריזה.

 


>>בואו להתעדכן במחירון חומרי אריזה ומוצרי אריזה.

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא חומרי אריזה, מוצרי אריזה
האם המאמר עזר לך?